Wednesday, October 3, 2007

Hmm...

Diana så inn i Jack flammende øyne, jack var kun en enkel stall gutt, men Diana brant av lidenskap for han. hun hadde sittet i vinduet sitt og sett på han jobbe skjorteløs i flere dager nå, besatt hadde hun sett svettedraper renne nedover den flate magen hans. i dag bestemte hun seg for at hun skulle gå ned og konfrontere han. hun gikk rolig nedover trappene og hjertet hennes banket hardere og hardere................................................ please send 5$ to Kristian Moe. Colombo Sri Lanka. YWCA rotunda Gardens to recive the rest of the novel.

jaja så hadde jeg endelig kommet meg ned, tenkte jeg skulle skrive litt om de første dagene og mine intrykk. reisen tok i overkant av 25 timer og jeg var ganske sliten nar jeg kom frem. jeg møtte agnete på flypalssen og så gikk vi ut for å møte sjåføren, men hvor var han. han tenkte vel at det var like greit at jeg ble vant til hvordan ting fungerer her så han lot oss vente i 20 min. mens vi kjørte til YWCA, hvor vi bor for øyeblikket, så Sri Lanka ut som jeg hadde trodd at det skulle se ut, det var biler overalt, og mennesker som løp over veien når det selv passet dem. husene var mer eller mindre slitt, kolonitiden henger fortsatt fast på forskjellige måter, de har venstre kjøring her, de fleste plakatene er på engelsk, og mange av avisene er på engelsk. når vi kommer frem til YWCA må bilen stanse og vi må gå et lite stykke igjennom en checkpoint, det viser seg vist at presidenten har flyttet inn i nabolaget. rommet er av bedre standard en jeg hadde forventet, stort rom med pult, to senger, komodrr, skap, veranda og eget bad med dusj, det er til og med en vifte...

Jeg får vite av Agnete at vi ikke har noe program for dagen, så vi bestemmer oss for å stikke en tur bort til det nærmeste kjøpesenteret. man føler seg både trygg og utrygg samtidig mens man går nedover gatene, hvorenn du ser står det enten militære i full utrustning ved forskjellige sandbunkere og checkpoints, eller bare gående rundt og viser frem maskingeværene sine, eller politi som prøver å kontrolere trafikken og ransaker biler.

når vi kommer inn på kjøpesentret blir man truffet av en følelse av at man er i en slags twilight zone, butikkene er nye og er fulle av produkter som boss, armani og tv serier som the OC, one three hill og Prison Break pryder veggene i de fleste dvd og elektro butikker, og de er det faktsik ganske mange av. det er en rar følelse å nesten være på andre siden av jorden, og gå rundt i et kjøpesenter som kunne ha vært i Norge eller et hvilket som annet land i vesten. oioioi jeg glemte den viktigste detaljen og den mest irriterende, 50 cents retarderte stemme sprenger ut av høytalerne som dekker hele kjøpesenteret, den mannen må dø!!. det eneste som skiller dette kjøpesenteret fra et annet et i vesten, er fargen på menneskene og en tilfeldig mann i kjole her og der.

to dager senere dro vi rundt til forskjellige YMCAer og fikk høre om hvordan de jobber, og hva de gjør for tsunami offrene. en av YMCAene ble hardt rammet av tsunamien og vannet lå over en meter over gulvet inne i huset i tre dager. de har klart å gjøre mye for å pusse opp og komme igang igjen, og det ser ut til å fungere ganske bra.

en morsom ting er at etter cricket er nok bodybuilding den mest populære sporten, hvis man kan kalle den det. hvert av YMCAene hadde egen gym, noen med eldre utstyr enn andre, kan tenke meg at "the terminator" er som en gud her nede. i morgen skal vi til ett annet YMCA og der skal jeg presentere tensing konseptet for dem, men jeg gleder meg mest til lørdag hvor vi skal bli med lokale fiskere ut for å oppleve hvordan de jobber. et stort problem for dem er at regjeringen har lovsatt at ingen kan bo nærmere enn 100 meter til havet, og de skal snart tredobles, problemet er ikke det å gå 300 meter, men problemet er hvis det ender med å bli 1km, vet ikke med dere, men jeg tror ikke jeg hadde klart å dra en båt med fiskeutstyr 1km hver morgen for så å dra den tilbake med fisk senere på dagen. ja nå har jeg sagt for mye og siden de fleste sikkert har falt ut kan jeg sikkert si dette: Kristian er best kristian er best kristian er best. for dere som gadd å lese hele håper dere har det bra og opplever masse både fint og trist, kanskje til og med skummelt sånn at dette kan bli en opplevelse for livet.

1 comment:

halvorsen said...

jeg har alltid vist at du er best, halo? skal bare lese resten her. men det høres sykt fett, ser det for meg, tipper det ligner litt på singapor, vet ikke får i lanker land har jeg ikke vært, men det var også ganske "vestlig" i singapor på kjøpe sentre og sån, er det varmt der? ble det noe fisk